Saturday, December 11, 2010

Fan Jinghua: An Empty Chair

    An Empty Chair
The emptiness on a chair can be so huge, nothing can fill it up
Not any amount of cement or poultice, and your absence is bone-felt
I look into my bowl of porridge while chewing pickled mustard tuber slices
This kind of lightness is bearable
As taboo words are being written in the air
How many pupils are tracking the streamline of power? I will never know
When my heart will go numb from too much thought
No land surveyor could know what is going on in the separated souls

A traditional air on a western instrument brings to me my homeland
Where jasmine flowers bloom despite the winter there
Tonight I celebrate by masturbating hard, forgetting my heart
Tears come with spasms
Your moans are the supreme laudation, and when you turn away
Satisfied, my love wells up to charge my weak body and I get lonely and cold
            Dec. 10, 2010

    空椅子
一张椅子能承担如此巨大的空,什么也不能填满
无论用多少水泥和药膏,你的不在浸入我的骨头
我看着鼻子前的一碗稀饭,嘴里嚼着榨菜丝
这种清淡是可以忍受的
而当禁忌的言词在头脑中书空,有多少眼珠
会跟随那权力的流线?我永远也不会知道
何时我的心将会因为想得太多而麻木
土地测量员无从知道散居的灵魂中发生了什么

一曲传统小调在西方的乐器上将我的故土带到我的眼前
那儿正是寒冬,而茉莉花一直开放
今夜我以死命的自慰作为庆祝,忘掉自己的心
在痉挛中泪水涌出
你的呻吟是对我的至高赞赏,而当你满足地转身
我的爱从身体的柔软处泉涌而上,我又陷入孤独和冷
           2010年12月11日

No comments: