Friday, May 28, 2010

Fan Jinghua: Going to Heavendale

    Going to Heavendale

Dear soul, cherished soul
I sent you a message telling you that I may go to Heavendale
Sometime at the end of September
I am not expecting you to fly from Westland to meet me
But if it happens you need to go there too around that time
Even if you are going there to meet someone
Maybe we can meet up, for a chat, maybe even for a glass of wine
But of course there is no obligation, no commitment of any kind
For us, flying takes much more than our everyday routine
Although the routine holds the dream of flying too
I have to admit when I got the news that I was accepted
To that symposium about bird anatomy
I felt a little un-self-composed for a few nights
Part of it being that I am not the least interested in it
I thought of this long before I sent in my proposal
For if chances favor me, I would be happy to quit the symposium when I go there
I have never cared about anatomy, the least of all about birds
But as I have a natural passion for the beauty of flying
I always have something to say, perhaps insightful, hopefully inspiring
And if you are around, I may even turn soulful
But even If you will not go, I won’t feel guilty of being a waste
Whatever said or unsaid, you are my soul, and whenever possible
I’d do everything to be with you, physically
              2010-05-28


   去天堂谷

亲爱的灵魂,珍爱的灵魂
我前几天给你发了个信,说我可能会在九月末
去天堂谷
我并非指望你从西部飞来见我
而是想,假若你碰巧也需要在那个时候去那儿
哪怕是要去见什么人
或许我们可顺便见上一面,聊聊,甚至喝上一杯
当然,不要有什么压力或承诺,随性最好
对于我们而言,飞,总是日常之外的奢侈
尽管我们的日常本身也包含飞的梦想
我必须承认,得到通知说我已被接受去参加那个鸟类解剖研讨会
我有几个晚上都不够沉静,感到有点不像自己了
部分原因在于,我对这会议毫无兴趣
这一点我在递交申请前就早已想到
因为这样的话,一旦机会向我偏心,我去了那儿,就会乐于逃会
我从没对解剖学有过兴趣,更不用说还是鸟
但我对飞翔之美有着一种天性的激情
总还有点心得,希望不算陈腐,也许对人有所启发
如果你来了,我甚至还会充满深情
而即便你不来,我也不会感到疚愧
不管我们说过什么,否认过什么,你依然是我的灵魂
只要一有可能,我总会努力和你相聚
           2010年5月28日

No comments: